%0 Journal Article %T شناسایی پیش نیازهای اساسی برندسازی سبز در صنعت لوازم یدکی خودرو %J مطالعات علوم محیط زیست %I مرکز فناوری های پایش آلودگی هوا و آب و سامانه های انرژی %Z 2588-6851 %A زارعی, قاسم %D 2023 %\ 10/23/2023 %V 8 %N 3 %P 6903-6910 %! شناسایی پیش نیازهای اساسی برندسازی سبز در صنعت لوازم یدکی خودرو %K "برندسبز" %K "محیط‌زیست" %K "لوازم یدکی خودرو" %K "تحلیل مضمون" %R 10.22034/jess.2023.378739.1936 %X امروزه سبز بودن و شناخته شدن به عنوان طرفدار و حامی محیط زیست یکی از برنامه‌های شرکت‌های تجاری است و بسیاری از برندهای بزرگ در تلاش برای معرفی خود به عنوان برندسبز هستند. هدف اصلی این مقاله تعیین پیش‌نیازهای اساسی برندسازی سبز در صنعت لوازم یدکی خودرو است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از تحلیل تم انجام گرفته است. مشارکت‌کنندگان پژوهش خبرگان صنعت لوازم یدکی خودرو، خبرگان دانشگاهی و خبرگان محیط زیست بوده‌اند. ابزار گرداوری اطلاعات مصاحبه نیمه‌ساختاریافته بوده است و در مجموع پس از انجام 17 مصاحبه اشباع نظری حاصل گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با تحلیل تم و با استفاده از نرم‌افزار کیفی Atlas.ti انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که پیش‌نیازهای اصلی برندسازی سبز در صنعت لوازم یدکی خودرو شامل شش تم اصلی آموزش و اطلاع‌رسانی، دانش و آگاهی زیست‌محیطی مصرف‌کننده، شناخت و توجه به ترجیحات و انتظارات جامعه، دانش و آگاهی زیست‌محیطی مصرف‌کننده، عملکرد مناسب محصولات و نهادینه‌سازی ارزش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی در سازمان می‌باشد. %U https://www.jess.ir/article_168037_7e56ec91c051525369844ca663132481.pdf